Search Engine တစ္ခု ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္လဲ ~ MICT Garden

Search Engine တစ္ခု ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္လဲ












Internet Marketing /Onlie Marketing လုပ္သူမ်ားအေနနဲ႔ ပထမ ေလ့လာရမွာက Internet Search Engine ပါ။ ဒီေတာ့ တစ္ေလာက Entrepreneur နဲ႔က ပက္သက္ၿပီး ေဆာင္းပါးမ်ား ဆက္တိုက္ေရးခဲ့ၿပီး အခုေတာ့ Internet Marketing နဲ႔ ပက္သက္လို႔ ဆက္တိုက္ ေရးဖို႔ စိတ္ကူးရလာပါတယ္။ ပထမဆုံး အေနနဲ႔ Search Engine တစ္လုံး ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းနားလည္နိုင္မယ့္ အသုံးအႏွုန္း၊ ရွင္းျပပုံ ရွင္းျပနည္းမ်ားျဖင့္သာ တင္ဆက္ပါ့မယ္။


Search Engine ဆိုတာ

ျမန္မာလို တိုက္ရိုက္ဘာသာျပန္ေတာ့ ရွာေဖြေသာ အင္ဂ်င္ေပါ့။ သို႔ေပမယ့္ Search Engine လို႔ပဲ သိထားတာ ေကာင္းပါတယ္။ သူက အျပင္ေလာကနဲ႔ ဥပမာေပးရရင္ တယ္လီဖုန္း လမ္းညြန္လိုပါပဲ။ ဘာပဲလိုလို စာအုပ္ေလးလွန္ၿပီး လိုခ်င္တဲ့ ဖုန္းနံပါတ္ကို ဆက္သလိုေပါ့။ သူက်ေတာ့ ရွာခ်င္တာ အရာတစ္ခုခုကို စာေလးရိုက္ထည့္ေပးလိုက္ရင္ သူ႔ဘာသူ ရွာေဖြေပးသြားတဲ့ စနစ္ပါ။ အခုဆို အသံနဲ႔ ရွာတဲ့ Voice Search ေတာင္ အသုံးျပဳေနၾကပါၿပီ။ ၁၉၉၀ ေနာင္းပိုင္းကာလ ကမၻာေပၚမွာ ဝဘ္ဆိုဒ္ ၁၀ ဂဏန္းေလာက္ ရွိတုန္း က ကိစၥမရွိဘူးေလ။ ဝဘ္ဆိုဒ္ အေရအတြက္ ရာဂဏန္းေလးလည္း ရွိလာေတာ့ ဝန္ေဆာင္မွုေပးတဲ့ Search Engine အေသးစားမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ တစ္ႏွစ္ကို ဝဘ္ဆိုဒ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီ၊ေသာင္းခ်ီ ဆထပ္တိုးလာတဲ့ ေခတ္ကာလ အေျခအေနကိုေရာက္ေတာ့ လယ္ရီေပ့နဲ႔ ဆာဂ်ီဘင္းတို႔က စူပါဟီးရိုးမ်ား ျဖစ္သြားပါတယ္။ Google ဆိုတဲ့ Search Engine တစ္ခုကို တီထြင္ေအာင္ျမင္ခဲ့လို႔ေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ Bing, Yahoo တို႔အျပင္ အျခားေသာ Search Engine ေပါင္းစုံ ေပၚေပါက္ လာရ ပါတယ္။


Search Engine ဘယ္လို အလုပ္လုပ္လဲ

ကဲ။ လူတိုင္းစိတ္ဝင္စားတဲ့ အပိုင္းေလး တစ္ခုကို ေရာက္လာၿပီ။ ဒီေတာ့ Systematic က်က်ေလး ျဖစ္ေအာင္ ေခါင္းစဥ္ငယ္ခြဲေလးေတြနဲ႔ တစ္ဆင့္ခ်င္းဆီ ရွင္းျပသြားပါမယ္။


Web Crawling

Search Engine ေတြမွာ ပင့္ကူေမြးထားပါတယ္။ Google ကေတာ့ သူ႔ပင့္ကို Spider ကို Googlebot လို႔ အမည္ေပး ထားတယ္။ အျခားေတာ့ ဘယ္လိုအမည္ေပးလဲ မသိပါဘူး။ ပင့္ကူလို႔လည္းေခၚသလို၊ စက္႐ုပ္လို႔ လည္းေခၚပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ စနစ္တက် စီမံ ေရးဆြဲထားတဲ့ ပရိုဂရမ္တစ္ခုပါ။ တစ္စကၠန႔္ကို ဝဘ္ စာမ်က္ႏွာေပါင္း တစ္ရာကို လိုက္ဖတ္ၿပီး ကူးနိုင္ပါတယ္။ ၂၄ နာရီ၊ တစ္စကၠန႔္ေတာင္ မနားပဲ ပင့္ကူေတြ ဆက္တိုက္လြတ္ထားပါတယ္။ အင္တာနက္ဆက္ေၾကာင္း တစ္ေလၽွာက္ ေလၽွာက္သြားၿပီး အကုန္ လိုက္ကူးပါေတာ့တယ္။ အဲ့ အေျခအေနကို Web Crawling လုပ္တယ္လို႔ ေခၚပါတယ္။


Web Indexing

ပင့္ကူေတြက Crawling လုပ္တာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ Crawling လုပ္သမၽွကို ဘာျပန္လုပ္သလဲဆို ေမးစရာ ရွိပါိတယ္။ ဟုတ္ကဲ့။ ပင့္ကူတိုပ Crawl လုပ္လို႔ရသမၽွအခ်က္အလက္မ်ားကို Index အျဖစ္ သိမ္းပါတယ္။ အလြယ္ေျပာရရင္ ေစ်းဆိုင္က ေဘာင္ခ်ာျဖတ္တဲ့အခါ မင္စာရြက္ခံထားတာေၾကာင့္ ေကာ္ပီ က်န္သလိုေပါ့။ ရွာသမၽွ အခ်က္အလက္မ်ားကို Index file အေနနဲ႔ ဆြဲယူၿပီး Search Engine ထဲမွာ သိမ္းဆည္း ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ Google ရဲ ့ Server က ကမၻာ့အႀကီးဆုံး Server ျဖစ္ရတာေလ။ Index file တစ္ခုကို ကီလိုဘိုက္ ေလာက္သာ ရွိေပမယ့္ တစ္ကမၻာလုံးက ဖိုင္ေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ လက္ရွိမွာ သန္း ၁၀၀ ေက်ာ္တဲ့ ဂီဂါဘိုက္ကို သိမ္းဆည္းထားပါတယ္။ တစ္ႏွစ္တိုးေလ အခ်က္အလက္က ပိုမ်ားေလပါ။ ဒါေၾကာင့္ Google ကလည္း Server ကို ထပ္ခ်ဲ ့ရအုံးမွာပါ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က တစ္စုံတစ္ခုကို ရွာေတြ႕ၿပီဆိုရင္ Index file ကိုရွာေတြလိုက္တာပါ။ ၿပီးေတာ့ URL နဲ႔ Direct လုပ္ၿပီး ကိုယ္ရွာတဲ့ ဆိုဒ္ဆီကို အေရာက္ပို႔ေပး ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလက် ဆိုဒ္က ေဒါင္းေနရင္ Google ကသိမ္းထားတဲ့ Cache file ကိုပဲ ေခၚၾကည့္လို႔ ရနိုင္ပါေသးတယ္။


Algorithms

ျမန္မာလို ခပ္ရွင္းရွင္းဘာသာျပန္ေတာ့ စီမံတက် ေရြးဆြဲထားေသာ ပုံေသနည္း တစ္ခုေပါ့။ အမွန္ေတာ့ ဒီအဆင့္မွာ Google က ရွာေဖြသူေတြအတြက္ အလုပ္လုပ္ေပးရတဲ့ အဆင့္ တစ္ခုပါ။ Indexing မွာ ေျပာဖိုက်န္ခဲ့တယ္။ စပိုက္ဒါက စာဖတ္တဲ့အခါ တစ္လုံးမွ မခ်န္ဘူးေနာ။ html ေတြကို လိုက္ဖတ္တာ။ ဖူးစေတာက္၊ အေပၚစေတာ္ပီက အစ တစ္လုံးမွ မခ်န္ဘူး။ ဘယ္စာလုံးလုံး ခပ္ႀကီးႀကီးေရးၿပီး၊ ဘယ္စာလုံးကို ခပ္ေသးေသး ေရးတယ္ဆိုတာကအစ ပါတယ္။ နည္းပညာဆန္ဆန္ေျပာရရင္ Meta Data , Keywork, Tagging ေတြကိုလည္း လိုက္စုတယ္။ ဘယ္လိုေျပာရမလဲဆိုေတာ့ ခမ်ားက ဘုရင္ကိုဆက္သဖို႔အတြက္ ပ်ားရည္ လိုက္စုတဲ့သူ၊ က်ေနာ္က ပ်ားရည္ထုတ္သူ၊ ဘုရင္က တစ္နိုင္ငံလုံးမွာ ဘယ္ပ်ားရည္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္မယ္ဆိုတာ ရွာေနတာေလ။ ဒီေတာ့ ပုလင္းေတြတိုင္းမွာ ဘယ္အိမ္နံပါတ္၊ ဘယ္သူက ေဖာ္ဆက္ထားပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ အဓြန႔္တက္တဲ့သူက် ဘယ္လိုနည္းဘယ္လိုဟန္နဲ႔ ေဖာ္ဆက္ထားပါတယ္။ အခ်ိဳု ့အဓြန႔္ပိုတက္တဲ့သူက် ဘုရင္ဖတ္ဖို႔အတြက္ ကဗ်ာေလးေတာင္ ပါလိုက္ေသး။ အခ်ိဳ ့က်ေတာ့လည္း ဘာမွကို တပ္မထားပဲ အလြတ္ႀကီးေပးလိုက္တယ္။ အဲဒါက်ေတာ့ ဆက္သသူက အဆင္ေျပသလို အမည္ေပးၿပီး သိမ္းရတာေပ့ါ။


ဆိုလိုတာက ဒီလိုပါ။ Search Engine က စာေတြ၊ Page ေတြကို Scan ဖတ္ၿပီး သိမ္းတဲ့အခါ ဖန္တီးသူေတြကို အခြင့္အေရးေပးပါတယ္။ ဘယ္ စာလုံးကို ရွာတဲ့အခါ မင္း ဝဘ္ဆိုဒ္ကို ျမင္ေစခ်င္လဲ။ ဘယ္ အေၾကာင္းအရာကို ရွာတဲ့အခါ မင္းဝဘ္ဆိုဒ္ကို ျမင္ေစခ်င္လဲ။ ဘယ္စာေရးဆရာကို သိေစခ်င္လဲ။ အစရွိသျဖင္ေပါ့။ နည္းပညာ ဆန္ဆန္ ထပ္ေျပာရရင္ Title ကို အရင္သိမ္းတယ္။ ၿပီးရင္ စာပိုဒ္မွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာထဲမွာ ခပ္မ်ားမ်ား အသုံးျပဳတဲ့ စကားလုံးကို သိမ္းတယ္။ အဲဒါက ပအပိုဒ္ကစလို႔ေပ့ါ။ေနာက္ဆုံးပိတ္ၿပီးေတာ့ အဲ့ဆိုဒ္ရဲ ့ URL ကို သိမ္းတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ဆိုဒ္ဖန္တီးသူက Search Engine အတြက္ (Search Engine Optimized) ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဘယ္စကားလုံေလးကို ရွာရင္ ဒီ Title ကိုဆြဲေပးပါ။ အသုံးမ်ားတဲ့ ေဟာ္ဒီ Keyword ေလးကို ယူေပးပါ။ လူရွာမ်ားတဲ့ ေဟာဒီ Meta Data ေလးကို သုံးေပးပါ။ အစရွိသျဖင့္ေပါ့။ အခ်ိဳ႕က အဓြန႔္တက္ၿပီး ကဗ်ာေရးတယ္ဆိုတာ Search Engine က အဲ့လို အခြင့္ေပးထားတာေတာင္ စာပိုဒ္နဲ႔ မဆီမဆိုင္ စာသားေတြကို Meta Data ေပးထားတာေတြဆိုရင္ အလိုအေလ်ာက္ remove လုပ္တဲ့ စနစ္ပါရွိပါတယ္။ဒီေတာ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြလိုပဲ Auto နဲ႔ Manual ႏွစ္မ်ိဳး အသုံးျပဳဖို႔အတြက္ Search Engine က သင့္ ဝဘ္ဆိုဒ္ကို Chance ေပးထားတယ္။


အိုေက ေျပာခ်င္တာက Algorithms။ အေစာက Indexing မွာလည္ေနဆဲ။ အခု ျပန္စမယ္။ Algorithm က Google က ပရိုဂမ္မာေတြရဲ ့ အပိုင္းျဖစ္သြားၿပီ။ လက္ရွိ အသုံးျပဳတဲ့ စနစ္ကေတာ့ ကိုယ္က တစ္ခုခုကို ရိုက္ၿပီး ရွာလိုက္ရင္ ပထမဆုံး ေခါင္းစဥ္ကို ျပတယ္။ ၿပီးရင္ URL ကိုျပတယ္။ ၿပီးရင္ ကိုယ္ရွာတဲ့ စကားလုံး အသုံးမ်ားတဲ့ စာပိုဒ္ကို စုၿပီးေဖာ္ျပေပးတယ္။ အနည္းကေနအမ်ားလိုက္ အဆင္လိုက္ကို ျပသတာေပ့ါ။ စာ၊ ဓာတ္ပုံ၊ ဗီဒီယို အျပင္ အျခား သူတို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ Calculation format တစ္ခုနဲ႔ ျပသတယ္။ ဒီမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားထင္မွားေနတာ တစ္ခုရွိပါတယ္။ ငါသာ Google ကိုပိုက္ဆံ သြင္းထားရင္ င့ါဆိုဒ္ကို ထပ္ဆုံးကေန ျပမွာပဲလို႔ေလ။ က်ေနာ္လည္း ထင္ခဲ့တာေပါ့ေနာ္။ အဲ့လိုသာ လုပ္ေၾကးဆိုရင္ ခမ်ားတို႔ေရာ၊ က်ေနာ္တို႔ပါ ကိုယ္လိုခ်င္၊ျမင္ခ်င္တဲ့ ဆိုဒ္ကို ရွာေတြဖို႔ မေသခ်ာေတာ့ဘူး။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာျပည္လို ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာကြာဟတဲ့ နိုင္ငံေတြမွာဆိုရင္ေပါ့။ ခ်မ္းသာသူေတြက ေငြသြင္းထားတာမို႔၊ စာေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ကိုယ့္ဆိုဒ္ကို ဘယ္ေလာက္ပဲ ေရးေရး သူတို႔ဆိုဒ္ႀကီးပဲ ထိပ္ဆုံး တက္ေနမွာေပါ့။

ဒါေၾကာင့္ Google က သူတို႔ရဲ့ Ads Policy မွာ Customer ရွာသမၽွမထိရ ေဆာင္ပုဒ္သုံးတယ္။ အိုေက။ ဒါဆိုရင္ Google Search Engine က ဘယ္ကေန ေငြရသလဲလို႔ ေမးၾကေတာ့မယ္။ လြယ္လြယ္ေလးပါ။ ေဘး ဘာဘက္မွာ အလြတ္ႀကီးေလ။ Search Bar ရဲ့ေအာက္မွာလည္း ေၾကာ္ျငာထိုးတယ္။ ရံဖံရံခါေပါ့။ ရွာေဖြသူရဲ့ keywords ေပၚမူတည္လို႔ ေၾကာ္ျငာထိုးတဲ့ စနစ္ကို အသုံးျပဳေစတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေၾကာ္ျငာက Search Engine ၁၀ ခါ သုံးမွ တစ္ခါေတြ႕ရခဲျခင္းပါ။ သူကဒီလိုေလ။ IT Engineering လို တစ္ေယာက္ေယာက္က ရွာလိုက္ရင္ သင့္ရဲ ့ အိုင္တီသင္တန္းေက်ာင္းကို လူသိေစခ်င္တာလား။ ဒါဆိုရင္ အဲ့ ကီးေဝါ့နဲ႔ ေၾကာ္ျငာတြဲထားေပးမယ္။ ဘယ္နိုင္ငံကို ရည္ရြယ္လဲ၊ ဘယ္ ႏွစ္ႀကိမ္လဲ။ ဘယ္ႏွစ္ရက္လဲ အစရွိသျဖင့္ေပါ့။ Google Ads ကို ျမန္မာျပည္မွာလည္း ေအးဂ်င့္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္လုပ္ေနၿပီ။ မေၾကာ္ျငာသည္ ျဖစ္ေသ သြားေမးလို႔ ကိုယ့္ကို မေျဖသူမရွိပါဘူး။ သူတို႔ေတြဆီ စာပို႔ၿပီး Google ေၾကာ္ျငာအေၾကာင္း ေမးနိုင္ ပါတယ္။


Fighting Spam

တစ္ခုခုကို ရွာလိုက္တာေတာ့ မွန္တယ္။ သို႔ေပမယ့္ ရလာတဲ့ Result က ဗိုင္းရက္စ္ႀကီးဆို ဘယ္လို လုပ္မလဲ။ ဟုတ္ကဲ့။ ဒါကိုလည္း Search Engine တိုင္းက ေျဖရွင္းေပးတယ္။ ေလ့လာမိသေလာက္ကေတာ့ ဘီပိုး ကာကြယ္ေဆး ထိုးသလိုပါပဲ။ Search Engine ဖန္တီးသူမ်ားက Spam ျပန္ေမြးပါ တယ္။ Spy ေပါ့ေလ။ ဘယ္စာမ်က္ႏွာေတြ၊ ဝဘ္ဆိုဒ္ေတြ၊ URL ေတြက အတုအေယာင္ ျဖစ္တယ္။ ဘယ္ဆိုဒ္ကေတာ့ အဟက္ခံထားရတယ္။ ဘယ္ဆိုဒ္ကေတာ့ ဗိုင္းရက္စ္ေတြ အပီလြတ္ေနတယ္။ ဒါကိုအျမဲ စုံစမ္းေထာက္ လွမ္းဖို႔ အတြက္ Pure Spam ေတြေတာက္ေလၽွာက္ လြတ္ထားတယ္။


Policies

ေပၚလစီဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ကို ေရာက္လာၿပီ။ Global Policy နဲ႔ Local Policy ဆိုၿပီးေတာ့ ထပ္ခြဲတယ္။ ၿပီးေတာ့ Company Policy , Country Policy ဆိုၿပီးထပ္ကြဲေသးတယ္။ ကုမၼဏီကေတာ့ ရွင္းတယ္ေလ။ သူတို႔ထုတ္ တဲ့ Search Engine ကို အသုံးျပဳနိုင္မွုနဲ႔ ပက္သက္လို႔ အျမင့္ဆုံးေသာ ဝန္ေဆာင္မွု ေပးနိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနတာ။ လြတ္နိုင္သေလာက္ လြတ္မွာပဲ။ သို႔ေပမယ့္ နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံနဲ႔ တစ္နိုင္ငံမွမတူတာ။ ၁၈ ႏွစ္ေအာ္က မၾကည့္ရ ဆိုဒ္ေတြကို ရွာမေတြ႕ဖို႔အတြက္ အခ်ိဳ ့နိုင္ငံမွာ ပိတ္ပင္ထားတာမ်ိဳး၊ ဘယ္ အေၾကာင္းအရာ နဲ႔ ပက္သက္ၿပီးေတာ့ ရွာမေတြ႕ေအာင္ လုပ္ထားတာမ်ိဳး၊ အဆိုးဆုံးအေနနဲ႔ Search Engine တစ္ခုလုံးကို အသုံးျပဳလို႔မရေအာင္ ပိတ္ဆို႔လိုက္တာမ်ိဳး အစရွိသျဖင့္ေပါ့ ေပၚလစီကလည္း သတ္မွတ္ရေသးတယ္။


အႏွစ္ခ်ဳပ္

ဒီေတာ့ေလ။ Search Engine တစ္ခုလုပ္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ေၾကာင္း သိ သြားရတာေပါ့။ အခု ရွင္းျပခ်က္က သာမန္ လူေတာင္ သိဖို႔ေကာင္းတဲ့ အေျခခံ အခ်က္ေတြပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ အြန္လိုင္းမာကဲတင္း၊ အြန္လိုင္း ေစ်းကြက္ ခ်ဲ ့ထြင္ေရးလုပ္လိုသူေတြ အေျခခံအားျဖင့္ သိရမယ့္ အရာေတြေပါ့။ ကိုယ္ေတြက ဝဘ္ဆိုဒ္ေထာင္ၿပီ။ သို႔ေပမယ့္ ဒီဝဘ္ဆိုဒ္ လူသိေအာင္က Search Engine မွာ အလြယ္တကူ ရွာေတြဖို႔ လိုၿပီေလ။ ဆိုဒ္ကို လူအေရာက္အေပါက္မ်ားဖို႔ လိုလာၿပီေလ။ အဲ့ဒီက်ရင္ ေခါင္းစား ရေတာ့မွာေပ့ါ။ SEO content ေတြ ဖန္တီးရမယ္။ backlink ေတြတည္ေဆာက္ရမယ္။ ေျပာမကုန္ေအာင္ လုပ္ရမယ့္ Step ေတြက အမ်ားႀကီး။ အၾကမ္းပဲ ရွိေသးတာ အေသးစိတ္ေရးေနရင္ ရွည္ေနမွာစိုးလို႔ပါ။ ေဟာဒါက Search Engine တစ္လုံး အလုပ္လုပ္ပုံပဲ ရွိေသးတယ္။ က်ေနာ္ေမာင္ေအာင္ခမ္းရဲ့ေနာက္ဆက္တြဲ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေစာင့္ဆိုင္း ဖတ္ရွုနိုင္ပါတယ္။

Ref: hotstuffwork, Google official

ေအာင္ခမ္း (TSJ Team)


<<  HTAR WAIE THAR  >>

Ko Ko Zaw ( BE-EC )   www.htarwaiethar.blogspot.com












0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္အားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္ပါတယ္။ အဆင္မေျပျဖစ္ခဲ့ရင္ ခြင့္လြတ္နားလည္ေပးပါ။ အဆင္မေျပျဖစ္ပါက Comment ေရးခဲ့ႏုိင္ပါသည္။ လုိအပ္မႈတစ္ခုခု ရွိပါက C-Box တြင္ Message ထားခဲ့ႏုိင္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ Blog ေရးေဖာ္၊ ေရးဖက္ ညီအစ္ကိုမ်ားနဲ႔ ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္ေတာ့

ကိုျမတ္ း mckomyat@gmail.com/
ကိုကိုေဇာ္ း kokozawbeec@gmail.com/
ေရနီသားၿဖိဳးေလး း yenihackerlay@gmail.com/
ေရႊမိုးညိဳ း kosaimonyo@gmail.com/
ဦးအာကာ း mr.heartbreaker14@gmail.com/
ကိုျပည့္ျဖဳိးေအာင္ း ppa2496@gmail.com/
ကိုျပည့္ျဖိဳးေက်ာ္ း naungnaungn010@gmail.com/
ကုိCopy/Paste း pasterblogger@gmail.com/
ကိုသီဟထုိက္ း thihahtike@gmail.com တို႔ပဲျဖစ္ပါသည္။

Facebook Like Box