ကၽြန္ေတာ္ ကြန္ပ်ဴတာ အေျခခံ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေရးသားတင္ဆက္ေပးမွာ မို႔ ယခုပို႔စ္နဲ႔ စတင္ကာ ဖြင့္ဟပါ့မယ္ ။
ယေန႔ေခတ္မွာ ဆိုရင္ ကြန္ပ်ဴတာက ေနရာ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ လက္ေတြ႕ အသုံးခ်ကိရိယာ တခုအျဖစ္အသုံးျပဳေနၾကပါတယ္ ။
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသုံးျပဳေနေသာ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ပက္သက္ၿပီး အေျခခံက်ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သိရွိေနရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္ ။
ကြန္ပ်ဴတာ ဆိုတာ ဘာေကာင္လဲ
ကြန္ပ်ဴတာ ဆိုတာေတာ့ အခ်က္အလက္ေတြ ( Data ) မ်ားကို အဆင့္ဆင့္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ( Process ) နိုင္ေသာ စက္ကိရိယာ တမ်ိဳးပါ ။
Data ဆိုေသာ ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကြန္ပ်ဴတာမွာ အသုံးျပဳေနေသာ စာ ( Text ) , Music , Photo , and All Files စတာေတြ အကုန္လုံးက Data ပါပဲ ။
ကြန္ပ်ဴတာဟာ အေျခခံအားျဖင့္ Data မ်ားကို စီမံခန႔္ခြဲရမွာ အဆင့္ေလးဆင့္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္နိုင္ပါတယ္ ။
၁) Gather Data ( Input )
Data ( အခ်က္အလက္ ) မ်ားကို ကြန္ပ်ဴတာတြင္ စုစည္းကာ ထည့္သြင္းေသာ ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ပါတယ္ ။
၂) Process Data
ထည့္သြင္းလာေသာ အခ်က္လက္မ်ားကို ကိုယ္အသုံးတည့္ အဆင္ေျပနိုင္ေသာ အေနအထား Information ေတြ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေသာ ျဖစ္စဥ္ပါ ။
Data , Information စေသာ အေခၚေဝၚေတြက ပုံစံအားျဖင့္ အတူတူသာ ျဖစ္တက္ပါတယ္ ။
Data ဆိုတာက အားလုံးကို ျခဳံၿပီးေခၚေသာ သေဘာျဖစ္ၿပီး Information ဆိုတာေတာ့ ကိုယ္အသုံးျပဳနိုင္ေသာ Data အစုအေဝးပါ ။
ဥပမာ ။ ။ Music File 220.mp3 ဆိုပါေတာ့ အဲဒါ Information တခုပါ ။ 220 အမည္ရွိေသာ MP3 Music File တခုပါ ။ Data အေနျဖင့္ခြဲျခားပါက 220 ( Number ) , mp3 ( File Extension ) , Type ( Music File ) အစရွိသလိုခြဲျခာနိုင္ပါတယ္ ။
၃) Output Data and Information
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသုံးခ်ေနေသာ Data , Information မ်ားကို Output မ်ားအျဖစ္ Monitor , Printer စေသာ အရာမ်ားကေန ျမင္ေတြ႕နိုင္ေသာ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ပါတယ္ ။
၄) Stores Data and Information
ကို္ယ္ဆီမွာ ေနာက္တႀကိမ္ ျပန္လည္ အသုံးခ်နိုင္ရန္အတြက္ Data and Information မ်ားကို သိမ္းဆည္းေသာ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ပါတယ္ ။
ကြန္ပ်ဴတာ ဆိုတာ Data ( အခ်က္အလက္) မ်ားကို ထည့္သြင္းျခင္း ၊ ဖန္တီးျခင္း ၊ ျပန္လည္ျပဳျပင္ျခင္း ၊ အသုံးခ်ျခင္း ၊ ထုတ္ေဖာ္ျပသနိုင္ျခင္း ၊ ရယူနိုင္ျခင္း ႏွင့္ သိမ္းဆည္းနိုင္ျခင္း စတာေတြကို ျပဳလုပ္နိုင္ေသာ စက္ကိရိယာ သာလၽွင္ ျဖစ္သည္ ။
ကြန္ပ်ဴတာသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ရွိအသုံးျပဳေနေသာ Mouse , Keyboard ကေပးပို႔ေသာ Commands မ်ားကို တိုက္ရိုက္နားမလည္နိုင္ပါ ။
ကြန္ပ်ဴတာ နားလည္ေသာ စကားမွာ 1 and 0 ( Bineary ) Language တခုကို သာ နားလည္ပါသည္ ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ Mouse , Keyboard မ်ားမွ Commands မ်ားကို နားလည္နိုင္ရန္အတြက္ ၾကားထဲတြင္ ေပါင္းကူးအေနျဖင့္ တည္ရွိေသာ ဘာသာျပန္စက္မ်ား ထားရွိရပါတယ္ ။
ကြန္ပ်ဴတာက ရွိရွိသမၽွေသာ အလုပ္မ်ားကို Binary Language ျဖင့္လုပ္ကိုင္ပါတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနျဖင့္သာ ၾကားထဲမွာ ဘာသာျပန္စက္မ်ား မထားရွိပါက ရွိရွိသမၽွေသာ 0 and 1 ကိန္းတန္းမ်ားကို ရိုက္ေနရတာနဲ႔တင္ ကြန္ပ်ဴတာကို သုံးခ်င္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါ ။
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကြန္ပ်ဴတာကို အသုံးျပဳရအဆင္ေျပေစဖို႔ Mouse , Keyboard စတာမ်ားျဖင့္ ကြန္ပ်ဴတာကို အလုပ္လုပ္နိုင္ေအာင္ ေဆာ့ဝဲလ္ကို ထုတ္လုပ္သူမ်ားက Binary Language ဆီေရာက္ေအာင္ ၾကားထဲတြင္ Compiler မ်ား ေရးသားျခင္းေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဆင္ေျပေျပျဖင့္ အသုံးျပဳနိုင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္ ။
ကြန္ပ်ဴတာကို Hardware , Software ႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ အသုံးျပဳလို႔ရေအာင္ တည္ေဆာက္ပါတယ္ ။
Hardware ဆိုတာေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာတြင္ ႐ုပ္ပိုင္ဆိုင္ရာ ထိေတြ႕ကိုင္နိုင္ေသာ အစိတ္အပိုင္းအားလုံးကို ဆိုလိုပါတယ္ ။
ကြန္ပ်ဴတာတြင္တပ္ဆင္ထားေသာ Keyboard , Mouse , Monitor , CPU , ေနာက္ဆုံး Cover မ်ားက အစ Hardware အစိတ္အပိုင္းမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္ ။
Software ဆိုတာေတာ့ Hardware ကဲ့သို႔ ထိေတြ႕ကိုင္နိုင္ျခင္းမရွိေသာ္လည္း အလုပ္လုပ္ေနေသာ အရာမ်ားကို ဆိုလိုပါတယ္ ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသုံးျပဳေနေသာ Miscrosoft Windows , Office , ေနာက္ဆုံး ကြန္ပ်ဴတာတြင္ Welcome Screen ေပၚလာတာမွန္သမၽွ Software ေတြပါပဲ ။
သူတို႔ကို လက္ျဖင့္ ထိေတြ႕ဆုပ္ကိုင္လို႔ မရေသာ္လည္း အလုပ္လုပ္ေနတာကို ေတာ့ ျမင္ေတြ႕နိုင္ပါတယ္ ။
** ကိုကိုေဇာ္ ( BE-EC ) www.htarwaiethar.blogspot.com
ကိုကိုေဇာ္ေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္ပါတယ္
ReplyDeleteခုလို ရွင္းျပတာ တကယ္ကိုေက်းဇူးပါ...သမီးက ၁၀တန္းေအာင္ရင္ ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္တက္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနသူပါ... ခုလိုတန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ သင္ခန္းစာမ်ားကို ဆက္ဆက္ေမွ်ာ္ေနမယ္ရွင့္...
ReplyDeleteမွ ေသာ္ေဟဒါ